2e weekje op de ambu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mark Louw - WaarBenJij.nu 2e weekje op de ambu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mark Louw - WaarBenJij.nu

2e weekje op de ambu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Zo, ben inmiddels alweer (bijna) door m'n tweede weekje op de ambu heen. Het is wel heerlijk werk hoor. Lekker je eigen toko draaien, dat mag ik wel.

Het is niet echt een job waar je even rustig bij kan gaan zitten. De rustigste dag van de afgelopen week telde vier ritjes, waarvan 2 met spoed. Voor de rest rij ik toch minimaal 6 ritjes op een dag. Ik maak "gelukkig" (voor mij) ook nog behoorlijk wat mee. Ben deze week bij een aantal verkeersongelukken geweest, een vrouw met plotseling bloedverlies, twee dagen na te zijn bevallen, onwelwordingen op verschillende gronden (diabetes, hartklachten), reanimatie en diverse verwondingen. Komende nacht rij ik ook op de ambu. Ben erg benieuwd wat ik allemaal krijg, de zaterdagnacht is volgens de collega's zo'n beetje de drukste nacht met allerhande spoedjes (knokpartijtjes, intoxicaties, verkeersongevallen met drank, ga zo maar door).

Ik doe inmiddels het complete plaatje al zelfstandig. De verpleegkundige is er wel bij, maar laat alles aan mij over en het voelt allemaal erg goed. Wat vandeweek ook wel grappig was, was dat ik op een goed moment een vrouw naar het ziekenhuis afvoer, daar vraag aan welke verpleegkundige ik over kan dragen en vervolgens Jaap zie verschijnen. Jaap is een collega die in Uruzgan op de hulppost gaat werken en waarmee ik de KTC training heb gedaan. Vervolgens kwam Mark ook nog eens om de hoek zetten (Mark doet hetzelfde als Jaap). Nog gauw even bijgekletst. Zij hebben net de TNCC (Trauma Nurse Care Course) gehad, dat is wel echt super en doen nu stage op de SEH (Spoed Eisende Hulp)>

Het is eigenlijk jammer dat de stage zo kort is, ik zou me hier makkelijk langer kunnen vermaken. Ben dus ook druk bezig om m'n plekje warm te houden voor eventueel verdere stages en in de wat verdere toekomst misschien wel een vast plekje. Ze zijn hier in ieder geval erg tevreden over me en ze vinden dat ik werk goed beheers. Nu alleen nog de complete SOSA van de baas los zien te pulken ;)

De rotatiedatum is inmiddels ook bekendgemaakt (eindelijk). Ik mag me 10 juli melden voor een vlucht naar Uruzgan. Is al wel erg snel en ik helaas niet meer alles doen wat ik nog zou willen, maar dat betekent dat ik rond de kerst waarschijnlijk wel weer terug ben en dat is weer lekker aangezien ik dan met oud en nieuw weer een dik feest kan bouwen. Ik heb gelukkig nog wel twee weekjes vrij voor ik wegga, moet nog maar even kijken hoe ik dat in ga vullen (voor zover dat nog niet bezet is :p )

• 10 Juni 2007 - 21:14

Uk:

ziet er vetjes uit zo!!!!

• 18 Juni 2007 - 14:49

Derk:

dat is al snel dus 10 juli veel succes en pas op jezelf daar ginds

• 25 Juni 2007 - 07:33

Mike:

hey lelijkerd

doe mij eens ff een postadres mailen van dat geiteland, dan kan ik wat vreterij en porno sturen

Mvg

Die dikke

• 29 Juni 2007 - 23:21

Bas:

Hey...mijn eigen toko en bak op de plaat..kreeg je site door van Munt

Had bedacht om zes Chevy's te laten torture testen in de zandbak zodat we tenminste met fatsoenljke bakken op pad kunnen... ;-)

Succes binnenkort kerel...

Bas