Halverwege - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mark Louw - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mark Louw - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 Maart 2007 | Noorwegen, Oslo

De tijd vliegt! Ik ben inmiddels al halverwege. Nou ja, vliegende tijd betekent ook dat 't leuk is, dus dat is een goeie.

Het is hier wel behoorlijk wisselend op alle gebieden trouwens. Zo wisselt iedere 4 dagen de groep die hier zit en daarmee is ook bewezen dat de ene groep wat meer last van de au heeft dan de andere. (al met al inmiddels zo'n 50 patienten gezien). Een ander groot wisselend item is het weer. Kwamen we hier de eerste dagen in de diepste sneeuw en temperaturen rond de -6 tot -10, is het weer inmiddels aardig bijgetrokken, is het overdags zelfs boven het vriespunt, regent het en beginnen we de gewone weg weer te zien. Grappig om te ontdekken is dat de Noren overal langs de weg fel oranje staken, van ongeveer 2 meter lengte, in de grond hebben staan. Dit om de weg te markeren. Je zou zeggen dat 2 meter best lang is, ze steken nu (na een aantal dagen dooi en regen) echter pas 20cm boven de sneeuw uit :p

Ben het sporten hier maar weer eens op gaan pakken trouwens. Er is niet echt veel mogelijkheid, maar hardlopen kan altijd! Ik loop nu steeds zo'n 50 minuten (afstanden geen idee). Kan wel melden dat ijle lucht en tegen de berg op in het begin niet mijn vrienden waren tijdens het lopen. Maar dat krijg je hier gratis bij de omgeving. Inmiddels is dat niet meer zo'n ontzettende hindernis meer, maar het was wel wennen.

Ik heb iedereen hier gelukkig gekregen trouwens (incluis mijzelf), we hebben nu om de 2 a 3 dagen vers brood met kaas, worst en fruit :D en daar zijn we toch wel blij mee. Ik heb begrepen dat sommige mensen de kaakjes errug lekker vinden en ik zal niet zeggen dat ze vies zijn, maar er gaat niets boven vers!

Mijn terugkeerdatum is inmiddels ook (eindelijk) bekend, 23 maart is de oefening afgelopen. Dan vertrek ik met een select gezelschap met de voertuigen naar het veer tussen Noorwegen en Denemarken. Vervolgens rijden we naar de Duitse grens waar we wachten tot het weekend voorbij is (vrachtwagens mogen niet rijden in het weekend in Duitsland). De verwachte terugkeerdatum in Assen is dan 26 maart.

Op zich jammer dat ik wat langer weg ben (sommige geluksvogels zijn de 23e al in Nederland), maar ik heb wel zin in de boottocht! Schijnt namelijk net een drijvende stad te zijn met discotheek, kroeg, casino, restaurants noem het maar op. Kunnen we mooi nog even een feestje bouwen, temeer omdat het weekend is (dan schijnt de boot goed beladen te zijn :D).

Ik laat nog wel weten hoe de overtocht was. Groetjes daar en rustig aan. Beterschap voor de zieken onder ons en tot snel weer!

• 15 Maart 2007 - 16:14

Leo Hübner:

Hoi Mark
    Leuk om jouw berichtjes te lezen. Ik lees dat je je prima vermaakt!! Zelf ben ik momenteel op cursus Bedrijfsethiek in Budel. Dus min of meer een thuiswedstrijd. Volgende week weer naar het "Walhalla" om een nieuwe klas op te starten. Voorlopig althans. Heel veel succes verder en ik kijk al weer uit naar je volgende berichtje.
    Groet
    Leo

• 15 Maart 2007 - 17:57

Uk:

Leuke berichtjes zo!
    Ik denk met weemoed terug aan mijn Noorwegentrip (2000!!!), maar dat was met de MARNS... en ik kreeg alleen de brochurekoppen voor de camera, niet de gewonden, hihi. Veel plezier nog de laatste tijd en je keert straks terug in de lente volgens mij!!!

• 15 Maart 2007 - 20:18

Iwan:

Hey broeders!

ZIe dat je het wel naar je zin hebt daar!!!

En lekker daar in de kou!!!Tis hier wel ff anders met de 16 graden!!! :-).

Maar zal je wel snel gaan zien ,want heb wat leuks voor je hier liggen!!

Mzzls Iwan

• 15 Maart 2007 - 21:34

Eva:

Leuk je verhaal weer te lezen! Ik volg je op de voet! Verder sms ik je wel!

Liefs

• 17 Maart 2007 - 09:31

Marjanka:

Klinkt allemaal heel leuk! Beter dat je het naar je zin hebt! Ik ook net terug van winter gva, net iets anders dan jullie oef, maar ook koud! Heb een leuke week gehad. Spreek je snel weer. Veel plezier met de terugtocht!!! Gr mar

• 17 Maart 2007 - 12:41

Eva:

Hey! Ik probeer je de foto's van mijn verjaardag enzo te sturen via gmail maar het wil niet lukken! Heel irritant. Nou ja ik blijf proberen!

XXX

• 17 Maart 2007 - 12:57

Toch gelukt!

• 20 Maart 2007 - 21:38

Mike:

- ze hebben echt een sociaal wrak van je gemaakt he? -