En we zijn in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mark Louw - WaarBenJij.nu En we zijn in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mark Louw - WaarBenJij.nu

En we zijn in Noorwegen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Maart 2007 | Noorwegen, Oslo

5 maart, we gaan eindelijk op pad. Waar ik eigenlijk op 1 maart zou vertrekken, heb ik met wat geluk een extra weekendje gehad, maar het is nu dan toch echt zo ver. Noorwegen!! Om 13:00 landen we in Bergen, wat denk je, zijn ze de sneeuw vergeten! Je houdt t niet voor mogelijk, maar het is hier bekant Nederlandser dan in Nederland.

Na anderhalf uur rijden is dit beeld echter anders, we zijn aangekomen in Bømoen, het basiskamp voor deze oefening en hier licht al wel wat sneeuw (maar ook niet echt overtuigend). Voor deze oefening ga ik met mijn groep een vooruitgeschoven hulppost bemannen ter ondersteuning van de oefenende eenheden. Ik heb er erg veel zin in. Het wordt de eerste keer dat ik echte sergeant dingen ga doen, dus ook wel een beetje spannend, we gaan het beleven.

In Bømoen licht gelukkig wel een redelijk pak sneeuw. Moet zeggen dat t er erg mooi uit ziet. Tis hier s nachts ook prachtig trouwens, heldere sterrenhemel enzo. Maar terug naar de klus. Een hulppost dus! De eerste twee dagen verloopt t hier rustig, maar als de jongens de eerste keer het bos (of de sneeuwvlakte) in zijn geweest, komen de eerste patienten al langs. Last van de knieen, grieperig, maar vooral BLAREN! Wel eerst voeten wassen aub, anders mag u terug.

Ben inmiddels ook al een dag achter de jongens aan mogen gaan, heb wat mooie (soms beangstigende) vallen gezien, maar we hebben iedereen veilig thuis gebracht.

Ik heb het wel naar mn zin hier, beetje doktertje spelen en de groep tevreden houden. Ik zal gauw nog wat van me laten horen. Hoop dat t in Nederland ook nog een beetje goed toeven is. Oh, ben niet eerder dan de 26e weer in Nederland trouwens.

Chears

  • 08 Maart 2007 - 20:45

    Remco Visser:

    succes daar in norge ,mazzel en van de trollen afblijven

  • 09 Maart 2007 - 11:29

    Sgt MaDGoaT:

    Ej kerel, blij dat het daar goed gaat bij het echte leger. Veel suc6 Amuzeer je

  • 09 Maart 2007 - 16:04

    Uk:

    Hey, hoop niet dat die sneeuwpop voorpaginanieuws van de Defensiekrant wordt :P
    Veel plezier daar in Winterspring! Enne... die ene foto, komt'ie nog? :D
    greetz

  • 09 Maart 2007 - 18:30

    Betty L.:

    eindelijk een echte sneeuwpop. heerlijke frisse lucht daar zeker.
    Hier heerst een officiële griepepidemie maar hopeleijk gaat ie onze deur voorbij.
    Over wat voor vallen heb je het trouwens?
    groet, betty

  • 09 Maart 2007 - 19:12

    Rambi:

    He rambo! Leuk dat je het naar je zin hebt daar. Gelukkig heb je zo te zien genoeg sneeuw. Volgende week ga ik op gva (skieen en obt), maar de berichtgeving is dat er weinig sneeuw te zien zal zijn. Ik ga het beleven. Je hoort ervan. Fijne tijd daar nog en tot gauw! mar

  • 10 Maart 2007 - 09:12

    Emphatie:

    he lichaam,

    lekker een beetje aan het wintersporten?
    Zie dat je je opblaaspop vergeten bent. Nou ja, sneeuwpop zal ook wel werken. Hopelijk vergeten ze jou wel mee terug te nemen, lekker rustig

    Groeten

  • 11 Maart 2007 - 12:31

    Eva:

    Hee lieverd!
    Wat een rare berichten laten sommige mensen achter ;-) Beetje vaag!
    Dikke kus

  • 11 Maart 2007 - 14:25

    Mark Zelluf:

    Ja ach, diensthumor ;p

    Wat die vallen betreft, dat is zo van ondersteboven rondrollen terwijl mensen eigenlijk proberen te skien

  • 15 Maart 2007 - 15:26

    Mike:

    Ha Kerel

    Als ik je zo in de sneeuw zie staan dan kan ik niet wachten om ook weer aan de slag te gaan

    heb in ieder geval bij mijn eerste twee opties aangegeven naar assen te willen (13e en 11GNK en de 3e is 44e) maar ze wilde ook weten wat ik hiervoor had uitgespookt

    oke genoeg geluld, ga ff wow spelen, met 70 druid of 70 priest....

    spreek je snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Dit wordt mijn reisverslag/dagboek-in-den-verre/waar-hang-ik-uit-ding. Ik ben namelijk militair en dat maakt dat ik nogal eens van huis ben. Op deze manier wil ik iedereen op een leuke manier op de hoogte houden. Veel leesplezier met de reisverslagen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 31417

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: