Patriacommandant - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Mark Louw - WaarBenJij.nu Patriacommandant - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Mark Louw - WaarBenJij.nu

Patriacommandant

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 April 2007 | Nederland, Oirschot

Van de week een lekker rustig weekje gehad. Ben op de cursus patria-commandant geweest. Was wel even lekker om 3 daagjes alleen maar verantwoordelijk te zijn voor jezelf.

Beetje jammer alleen dat ik kennelijk niet zo verantwoordelijk met mezelf om kan gaan, ik heb een glijer gemaakt met m'n motor :( Niet gelijk schrikken, tis allemaal niet ernstig (behalve de kuipschade, kuipen kosten helaas niet gratis). Nee, de week begon niet zo leuk. Woensdagochtend in de vroegte ben ik van Assen naar Oirschot gereden op de motor (filepreventie) en na het tanken ben ik over een kat heen gereden. Dit bracht mij behoorlijk uit balans. Toen ik de motor weer onder controle had, zat ik helaas alweer in de bocht. Dat werd dus geen bocht, maar rechtdoor :( Controle over de fiets verloren (het is nou eenmaal geen tereinvoertuig) en uiteindelijk de fiets maar losgelaten toen ie onderuit ging. Denk op zo'n moment toch maar aan mezelf en beter glijen zonder fiets dan met motor en al een paar rondjes over de kop knallen. Eindresultaat: één dag een stijve knie en schouder en wat kuipschade. Gelukkig niets ernstigs dus. De motor bleek na een check geen harde klap te hebben gemaakt, dus kan rustig blijven rijden. Nu nog even uitpluizen wat de verzekering precies voor mij kan betekenen.

Maar goed, na een onstuimig begin, toch nog levend in Oirschot aangekomen voor de cursus. Ben even in 3 dagen wegwijs gemaakt op de Patria. Was erg leuk. We kregen afwisselend theorie, praktijkuitleg en rijden met een gepansterd monster :D (zowel als commandantje als bestuurder). Toch een erg leuk apparaat en bijzonder om te ervaren hoe het is om te rijden in zo'n ding. We hebben vanalles beoefend, van rijden over asfalt tot in het mulle zand. Van wat te doen bij brand (ook bij brand in de motor) tot het bergen van het voertuig. Het was ook nog eens mooi weer en tijdens één van de oefeningen hing er de hele tijd een Apache in de buurt, dus ook nog eens peppie foto's kunnen maken. Sommige foto's zijn helaas niet helemaal perfect, maar ja, als je met 40km/u door slecht terrein heen walst, heb je wel eens last van een hobbel.

De cursus was trouwens een aanwezig = slagen cursus en dat was ook wel relaxed. Zo kon ik met een gerust hartje op woensdag een biertje pakken met de medecursisten en kon ik donderdag na een stukje toeren lekker bij Maurice een drankje doen :D Vrijdag ben ik gelukkig wel weer heel thuisgekomen (geen glij-dingen, katten- of vogel incidenten meer). Alhoewel, mijn auto heeft een week onder een boom gestaan.....das wel weer een behoorlijk vogel(stront)incident geworden.....

Volgende week 2 weekjes oefening, eindoefening voor Uruzgan. Met weekendbreak, dus ik kan jullie op de hoogte houden. Maar nu eerst genieten van het mooie weer en verjaardag vieren :D

  • 15 April 2007 - 10:16

    Uk:

    Grats met je Bday :) (beetje laat, net als kaartje...)
    Ik heb het motorverhaal al van Galad gehoord :( Zonde zeg, maar wel fijn dat je niet ernstig gewond bent geraakt!!!
    tof zelfportretje :D

  • 19 April 2007 - 17:19

    Bor:

    he peppie hoor, die foto's dan, gelukkig zat ik niet achter je, anders was ik ook nog gevallen, kan nooit de bedoeling zijn. Kat zal het wel verdiend hebben dat je over hem heen reed!

    Trouwens ook nog een leven gered (min of meer) alleen dan met een ypr, ook peppie hoor

  • 20 April 2007 - 14:13

    MaDGoaT:

    ej kerel, hoest het nu?

    Je zal wel op weekend break zijn. De mogos stond in Garderen ook voor eindoefening, was je daarbij in de buurt?
    Groeten MaDGoaT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Dit wordt mijn reisverslag/dagboek-in-den-verre/waar-hang-ik-uit-ding. Ik ben namelijk militair en dat maakt dat ik nogal eens van huis ben. Op deze manier wil ik iedereen op een leuke manier op de hoogte houden. Veel leesplezier met de reisverslagen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 31415

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: